Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2013 19:50 - Невероятно, но факт!
Автор: lovertosimplicity Категория: Други   
Прочетен: 2125 Коментари: 13 Гласове:
23

Последна промяна: 14.10.2013 04:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
( Из цикъла "Обичам да срещам умни и приятни хора" )

Добър вечер, Приятели!

Повечето от Вас знаят, че аз пиша в 3-4 блога /не профила, а блогове по света/ и още толкова форуми...
Преди време написах следното:

Американски форум /блог/: Питаш нещо и ти отговарят!

Руски форум /блог/: Питаш нещо и получаваш нови въпроси!

Български форум /блог/: Питаш нещо и в/у теб се нахвърлят колко си тъп!


За щастие обаче и тук, в блог... айде от мен да мине бг ще напиша - та дори и тук се срещат умни и готини хора.
Днес попаднах на такъв и дори разменихме две-три думи!

Харесах и искам да Ви представя едно "краднато" от нея видео:




В И Ш Н А Т А
  image
    Малко история Досега произходът на вишната не е доказан със сигурност. imageПредполага се, че нейна родина са Кавказ, Мала Азия, а твърде вероятно и Балканският полуостров. Като се има предвид, че гръцкият философ Теофраст споменава за диворастяща череша в древна Гърция, а римският учен и писател Плиний Стари е описал “македонска храстовидна вишна”, се допуска, че естественото кръстосване на черешата с вишната е станало в Македония.  Първите писмени сведения за вишната се отнасят към IV век пр.н.е. В Западна Европа широкото й разпространение е започнало едва в края на XVI в. Римските робовладелци са получили вишната от Лукул. Те са я отглеждали в големи количества по бреговете на Черно море, откъдето Лукул я пренесъл в столицата на Римската империя. Днес вишната е разпространена в страни с умерено континентален климат – Русия, Унгария, Франция и др. Подходяща е, както за промишленото отглеждане, така и за всеки двор, всяко стопанство. Засажда се на наклонени терени и хълмисти места. Най-добре се развива на 400-800 метра надморска височина. 
Сортово разнообразие Вишневите сортове са не повече от 300. Едни от тях израстват едри като череши, други по-малки, но толкова изящни, че да ти е жал да ги изядеш. Различават се и по вкус, аромат, сочност и сладост.
imageВ България се срещат около 40-50 вида. Вишните се делят на две основни групи – морели, чиито плодове са с червен и кисел сок, аморели, плодовете на които съдържат неоцветен и слабокисел сок. В отделна група се включват хибридните вишни, т.нар. вишнапи, които са получени от кръстосване на череша с вишна. Те имат по-малка киселинност и са много приятни на вкус.
Ранна вишна. Произходът на сорта е неизвестен. Плодовете са средно едри, широкосърцевидни, почти кръгли, с къси дръжки. Кожицата им е тънка, нежна, лъскава. Месото е светлочервено, с по-светли жилки, сладко, възкисело, ароматно. Сокът е светлочервеникав. Зреят едновременно и много рано – в края на май или през първото десетдневие на юни. Освен за консумиране в прясно състояние те са подходящи за приготвяне на компоти и конфитюри, но по-малко за сокове. Кохова вишна. Немски сорт. В България е внесен през 1930 година, но е слабо разпространен. Плодовете са средно едри, плоски, със средно дълги дръжки. Кожицата им е тъмночервена, лъскава. Месото и сокът са червени, с приятно сладко-кисел вкус и слаб аромат. Зреят неедновременно, рано (5-6 дни след сорта Ранна вишна). Наблюдават се понякога отделни клонки със закъсняващи в зреенето плодове (пъпкови варианции). Може да се ядат пресни, но са много подходящи и за приготвяне на компоти, сокове, конфитюри. Замразяват се добре. Унгарска вишна. Унгарски сорт. У нас е внесен малко преди Втората Световна война и е разпространен в цялата страна. Плодовете са едри, кълбовидни, сплеснати към основата, с дълги средно дебели дръжки. Кожицата им е от ярко- до тъмночервена, лъскава. Месото е светлочервено, сладко, възкисело, леко тръпчиво, със слаб аромат. Сокът е розов. Зреят едновременно, през втората и третата седмица на юни. Особено подходящи са за приготвяне на сокове, компоти, конфитюри и за замръзяване. По-малко подхождат за ядене в прясно състояние. Сенчеста морела. Широко известен западноевропейски сорт с голямо разпространение в Германия, Чехия и други страни. Плодовете са едри до много едри, закръглени, слабо пресечени към основата, със средно дълги и средно дебели дръжки. Кожицата им е тъмночервена, обикновено през втората половина на юни. Месото и сокът са от ярко- до тъмночервени, с възкисел тръпчив вкус и слаб вишнев аромат. Зреят почти едновременно, обикновено през втората половина на юни. Подхождат изключително за приготвяне на сокове, компоти и др., но не и дасе ядат пресни. Може да се берат механизирано
Лечебни свойства Вишните подобряват апетита и са ценен диетичен продукт. Минералните вещества в тях влияят благотворно върху подрастващия организъм при анемия, при тежки хипатитни заболявания, рахит и др. Вишневата запарка утолява жаждата и се дава на болните с висока температура. Плодовете и техния сок притежават известно антисептично дейстуве. В народната медицина вишни с мляко се употребяват при възпаление на ставите, а сокът се смята за добро отхрачващо средство при възпалителни заболявания на дихателните пътища. Отварата от пресни листа в мляко действа благоприятно при жълтеница, а накълцаните пресни листа се използват във вид на тампони като кръвоспиращо средство при кръвотечения от носа и кожни рани. Научно е потвърдено силното диуретично действие на отварата от плодните дръжки, която се използва и при диарии. Понякога тя се употребява и за понижаване на кръвното налягане. Отварата се прави в съотношение 10 г суровина на чаша вода и се пие няколко пъти през деня.

image








За vishnichka!
По подсказката на alegatora и реализирано от моя милост!




Спокойна вечер и не преставайте да се усмихвате!

Рей  



Гласувай:
24



1. pvdaskalov - Онемях!
18.09.2013 20:21
Няма нужда от моето мнение. Светът се върти и без него. Аз съм просто един стар телескоп, втренчил поглед надолу, боготворящ талантливите хора...
Благодаря ти, Рей!
цитирай
2. alegatora - Вишнев цвят
18.09.2013 21:23
http://www.youtube.com/watch?v=ZlV1mjP0jnI
цитирай
3. lovertosimplicity - Reply 1. pvdaskalov
19.09.2013 00:06
Прав си - без думи!
Тази мадама ме накара да си глътна граматиката!
100% съм сигурен, че яде само ластици.

Невероятно изпълнение!
Благодаря за него на vishnichka.blog.bg

Рей
цитирай
4. lovertosimplicity - Reply 2. alegatora
19.09.2013 00:10
Хей, Алегаторе...
Щурците казваш...
Ами и и... ок - не е нещо особено парчето, но пък, ако го "оцветим" малко във вишнев цвят може и да хареса на Колежката!

Отивам да го сдялкам!

Тенкс, Френд!

Рей
цитирай
5. vishnichka - Леле, благодаря, трогната!:)
19.09.2013 10:29
Като на вишничка, не ми личи, но се изчервих ... Господин Рей, не знам дали съм умна! Старая се обаче, поне да съм готина, каквото и да значи това!;)
Човек не може да се харесва на всички, а на мен изобщо не ми пречи, когато усетя нещо подобно. Правилно е да си казваме което мислим, но аз гледам да подбирам вмешателствата си така, че да е само към хора, които могат да го понесат. В останалите случай отминавам, отделен е въпросът доколко винаги успявам... Някак си в интернет ако нещо не ти допада, не можеш да се пребориш с цикличността му, породена от ежегодните вълни активно пребиваващи ‘новобранци’. Постепенно нещата за тях се подреждат от само себе си, но идват други и т.н. процесът е перманентен, особено за хора без особена кауза или заложби да творят някакво изкуство, споделяно с охота от останалите съседи по сайт, открили чисто и просто виртуалната си изява, а в блог.бг ни поднасят възможността по един изкушаващ егото ни начин. Отгоре на това е безплатно. Представяш ли си как ще се промени ситуацията, ако трябва да се бръкнем /за всеки си блог/ ежемесечно по 15-20 кинта примерно!:)
Надявам се обаче, каквото и да се случва в мрежата, повече да се забавляваме и наистина да не си пожелаваме усърдно злото един другиму!
Благодаря още един път и моля да не прибираш този постинг поне до уикенда, когато ще имам повече свободно време да се насладя на клиповете! На мен този ми е втория блог, в който музиката и танците ми станаха любимости, които съм споделила. Бях една от първите, пострадала от въвеждането на опцията "деактивиране на блог", бъгна ми се абсолютно всичко. Наложи се да правя и регистрация наново, но "музата" отлетя в небитието заедно с всичките ми постинги, чернови, архиви и прочие неща, които съм си събирала, разчитайки на чужда сигурност и липса на необходимост да ги копирам другаде... такива ми ти работи! Иначе, вишната е едно много красиво свещено дърво и прекрасна билка. На мен най-много ми харесва като цвете!Чистота и съвършенство е!Хубав ден!:)))
цитирай
6. qga - Хей, Рей, метлата ми не можа да устои на този аромат на вишни и се приземи:)))
19.09.2013 16:31
Поздрави за Вишничка, която те е накарала да се проявиш като творец.
Поздрави и за Алегатора, който те е провокирал с песента на Щурците да го направиш. Признай, че те е ядосал черния екран в клипа от линка му и това е станало причина да направиш клипа.
Мога ли да бъда малко неучтива и да ти припомня, защото явно си забравил, че постинга ти в помощ на новите блогъри как се правят някои неща по постингите стои недовършен.
И само да не си помислиш, че лично ме интересува оформянето на снимки в постингите, нееее, няма такова нещо:)))
Благодаря ти предварително, че още утре ще продължиш работата си по него!:)))
http://www.youtube.com/watch?v=rTst74LXpMs
Ето ти музика, на която повече би и отивало да е облечена в красиви пейзажи, вместо самия изпълнител.
Не, че те поднасям да го направиш, но пък хвърлям въдицата:)))))))))))))))))))))))
Беба
цитирай
7. beautifulcreature - "Надеждата е нещо добро, може би най-доброто от всичко на света.
19.09.2013 19:51
А нищо добро не умира! Въпросът е дали да се вкопчиш в живота или в смъртта."

Здравейте и от мен.
Първо да поздравя цялата компания около Рей и да се извиня, че откакто се преместих много рядко се появявам, но се надявам скоро и да свикна с новите обстоятелства около мен и самата аз да преодолея стреса от промяната и да Ви навестявам както преди.
Рей, радвам се, че си попаднал на човек, който те е накарал да направиш дори клип за него. Това ни дава надеждата, че тук не е само арена на някакви злости, както и в момента се вижда от коментара на анонимния отгоре, а има много стойностни хора, които си заслужава да срещне човек.
Благодаря на vishnichka за изнамирането на клипа, наистина е находка.
На проумявам как още през 1954 год. (от тогава датира клипа, прочетох го при vishnichka) се създават такива красоти, а в днешното уж по-съвременно и развито време се отнасяме така един с друг. Защо?Толкова ли са се наситили на красивото сетивата ни, че да посягаме към интригантството и заядливостта?
Нима не може да намираме нормален и реален начин да бъдем значими, а трябва привидно да го постигаме с фалш и безскрупулност?

Приятна вечер на всички Ви!

Лея
цитирай
8. lovertosimplicity - Reply анонимен
19.09.2013 22:41
Порицавам и се разграничавам от действията ти, неизвестни войне.
Не ти прави чест това, което си написал и говори за пълно отсъствие на реален социален живот, след като ти дреме кой къде е на първа, втора или N-та!
И няма да те изтрия ЗАСЕГА единствено, защото това пък, което прави един твой противник на лични - да се опитва да ме притиска и да ми нарежда как да постъпвам, не ми харесва дори повече от твоето поведение.
След като отразя поведението и на двама Ви, безхаберието на "Инвестор" и липсата на активна позиция не, а реални действия от страна на блогърите тук - чак тогава ще изтрия коментара ти.


Рей
цитирай
9. lovertosimplicity - Reply 5. vishnichka
19.09.2013 22:47
Моля-моля...
Няма от какво толкова да си трогната - просто проявявам отношението, което, ако всички имаме един спрямо друг - ще е по-приятно пребиваването ни тук.
Радвам се, че макар и набързо направено клипчето ти е харесало, а да деактивирам постинги е нетипично за мен, така, че не виждам защо ме молиш да оставя постинга поне до неделя.
Той ще си е наличен винаги.
Поне до мига, в който най-после тук "пристанат" не и на БАН, а на изтриване на блога, но пък тогава ще имам повод и да почерпя...

Лека вечер!

Рей
цитирай
10. lovertosimplicity - Reply 6. qga
19.09.2013 22:50
Здравей, Беба!
Ех ма си...
ОК - да не обещая и да излъжа, тъй като днес претърпях злополука и не зная тези дни как ще съм... Но ще направя всичко възможно утре дадовърша споменавания постинг поне в частта за качване на клипове от ви-бокс и на снимки.
Но не обещавам - просто ще се опитам.

Рей
цитирай
11. lovertosimplicity - Reply 8. kliomba
19.09.2013 23:06
Не ми харесва тонът, макар и без да го насочвам към някого лично крие истини.
Някак си противоречив е с клипчето /което отдавна е едно от любимите ми от този тип анимациики/ от последния ти постинг.
Не разбирам защо тая "смотана първа" така Ви е обсебила?!
Толкова ли са много наистина хората тук, при които има пълно отсъствие на реален,социален живот?!
За "помпането" - така и не Ви разбирам, честно Ви казвам.
Говоря за всички, които това ги вълнува тук, в блога, а още повече пък тези, които го правят.
Поне покажете професионализъм - "напомпването", както го наричате до 65536 прочита може са стане за по-малко от минутка, две.
Ако 500 ги правите за час - представям си методите, чрез които ги правите.

А ти, Колега - дай линк към тая рецепта бре!
По цели дни и нощи се взирам в тая пуста "първа", но съм изтървал...

Рей
цитирай
12. lovertosimplicity - ПОЯСНЕНИЕ ОТ МЕН:
20.09.2013 09:25
Анонимката си подви опашката явно подплашен, че ще бъде освидетелстван коментара му и си премахна жлъчния коментар.
Така, че някой да не си извади заключение, че нещо с kliomba /вече като 7-ми коментар, "пропаднал" на мястото на анонимката/ и вече 8. neznayko съм в пререкание.

Рей
цитирай
13. neznayko - Привет!
23.09.2013 22:43
lovertosimplicity ама как пререкание с мен? Постинга ми беше шеговит, в духа на вица за форумджиите. Едва ли някой го е взел насериозно :) Написах го заради заядливите постинги. Да освежа малко атмосферата...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lovertosimplicity
Категория: Технологии
Прочетен: 317619
Постинги: 161
Коментари: 1317
Гласове: 1535
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930