Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2012 17:02 - Кукувици
Автор: ivanik Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1753 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 17.12.2015 17:46


imageПровокиран съм да пиша това от постинга на една българка, живееща в Италия от седем години и женена за италианец. От една страна ни обяснява, че е щастлива от живота там, там били и всичките и приятели, а от друга с настървение плюе по България.
Нарекох я кукувица, защото както знаем, кукувицата няма собствено гнездо, а снася яйцата си в чужди гнезда и оставя грижите за пилето й на другите. А този тип хора ми напомнят с поведението си точно тази птица.
Искам в началото да обясня, че нямам нищо, ама нищо против правото на всеки да търси своето щастие по света и да живее, където пожелае. Но ме дразнят този тип хора, които като кукувицата търсят нещо готово, уредено за да си закарат задника там. Що се отнася до истински приятели - те и тук са нямали такива. Ще ги чуете да казват, че чакат в България "нещата да се оправят", т.е. да се подредят като за тях и тогава щели да се върнат. Ами да, нали са и като кърлежи - залепят се там където има какво да смучат на готово.
Но мен най-вече ме дразни настървението, с което плюят по България, т.е. по нас. Този тип хора  могат да съществува само когато злорадстват. Те не спират да мразят другите, защото тайно мразят себе си. Не могат да си простят, че не са успели да си подредят живота тук.
Така, че госпожо българо-италиянка, като ти е толкова хубав живота там, радвай му се, яж си макароните, разходи се до Колизеума (ако знаеш къде се намира) и остави България на мира, нали уж си я забравила!
Когато аз говоря за България, имам предвид моя дом, моята махала, моя град, моите роднини, приятели, познати и не мога да си представя, че ще се изразявам за тях по този начин.

  Но има нещо,  което отличава една част от българите, живеещи в чужбина, от другите емигранти и това ги прави уникални. Няма в света друг народ, който така настървено да оплюва родината си (защото не прави разлика между държава и родина). Няма! Затова най-популярният израз между тях е: "Срещнеш ли друг българин - бягай!" Може ли някой да ми посочи някъде единна и сплотена българска диаспора? Съмнявам се. И това могат да го потвърдят много от тези, които живеят или са живяли в чужбина.

P.S. На тези, които ще ме обвинят в гол  и високопарен патриотизъм, ще кажа, че говоря от позицията на човек,  с достатъчен  житейски опит в чужбина.

Иван Николов



Тагове:   България,   емиграция,   плюя,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ivanik - Май съм много прав!
30.03.2012 22:03
Май съм много прав за кукувиците, защото още една изкука!!! (и разбира се, анонимно)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ivanik
Категория: Лични дневници
Прочетен: 118876
Постинги: 55
Коментари: 33
Гласове: 105
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930